Kalkulator BMR

bmr

BMR – Basal Metabolic Rate, w języku polskim figuruje jako PPM – Podstawowa Przemiana Materii. PPM jak wynika z definicji jest ilością energii wyrażonej w kaloriach potrzebnej organizmowi w celu utrzymania aktualnej masy ciała uwzględniając wszystkie czynności i procesy jakie wchodzą w skład życia naszego ciała, np. oddychanie, potrzeby fizjologiczne, wysiłek fizyczny itp. Obliczenie takiego zapotrzebowania wiąże się z określeniem płci, wieku, wzrostu, wagi oraz aktywności fizycznej danego człowieka, co nam daje różnice w wartościach, przez które mnożymy określone zmienne. Nie jest to jednak takie proste jakby mogło się wydawać. Kalkulator BMR określi nam dzienne, kaloryczne zapotrzebowanie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego, serca, nerek, wątroby oraz pozostałych narządów. Pamiętajmy, że człowiek człowiekowi nierówny i taki przelicznik będzie diametralnie różnił się u kobiety siedzącej za biurkiem, a kobietą – sportowcem. Dlatego też warto skorzystać z dostępnych w sieci kalkulatorów BMR, przynajmniej w fazie początkowej.

Continue Reading

Ćwiczenie mięśni brzucha

mięśnie brzucha plan treningowy

Osiągnięcie przysłowiowego kaloryfera jest i chyba już zawsze pozostanie marzeniem każdego człowieka. Jak zmusić swój organizm do pracy nad gubieniem tkanki tłuszczowej właśnie z tego miejsca? Na początek wystarczy odrobinę chęci, potem ułożony plan treningowy, dieta bogata w składniki odżywcze i można zaczynać wyprawę po piękny, płaski brzuch. Walory estetyczne to jedno, natomiast rola brzucha jest bardziej odpowiedzialna – to ochrona płuc, wątroby, układu pokarmowego oraz aktywny udział w czynnościach ruchowych, dlatego warto o niego zadbać. Ćwicz tę partię przynajmniej 3 razy w tygodniu, połącz ćwiczenia na brzuch z innymi partiami, dostarczaj białka, ograniczaj cukry, pij dużo i pamiętaj o regeneracji, nie forsuj się ponad normę. Kilka ćwiczeń, które Cię zadowolą i szybko dostrzeżesz efekty: pompki z przyciąganiem hantli, zakroki skrzyżne, wyciskanie hantli z przysiadu, brzuszki, przyciąganie kolan do klatki piersiowej leżąc jednocześnie lub naprzemiennie, nożyce, wiosłowanie taśmą w pochyleniu tułowia, pająk, sprężyna, paczka, wykroki w podporze i jeszcze wiele innych.

Continue Reading

Gainer

gainer

Budowanie masy mięśniowej do łatwych nie należy. W tym czasie należy bowiem przestrzegać wielu zasad, które często okazują się bardzo problematyczne. Dodatkowo należy zaplanować trening w taki sposób, aby skutkiem jego był przyrost i rzeźba mięśni. Wesprzeć się w tej drodze możemy wieloma substancjami, a jedną z nich jest gainer.

Continue Reading

Ćwiczenia na triceps

dumbbells-1474420_1920

Triceps jest jedną z tych partii mięśniowych, które wytrenować jest bardzo łatwo. Dzieje się tak za sprawą faktu, że triceps bierze udział przy wykonywaniu wielu ćwiczeń, szczególnie tych na klatką piersiową oraz niektórych na plecy. Mięsień trzygłowy ramienia jest małą partią mięśniową, w związku z czym warto ją wykonywać nie osobno, ale w połączeniu na przykład z klatką lub plecami, zaczynając sesję treningową od tej większej partii.

Continue Reading

Ćwiczenia z hantlami

weight-lifting-1284616_1280

Powszechna jest opinia, że trening z obciążeniem jest najlepszą formą aktywności fizycznej. Prawda jest jednak taka, że to, co woli jedna osoba, nie koniecznie musi odpowiadać drugiej. Aktywny styl życia stał się w ciągu ostatnich kilku lat bardzo popularny, w związku z czym coraz więcej mamy możliwości aktywnego spędzania czasu.

Continue Reading

Trzydniowy trening na masę

gym-546138_1920

Wykonując trening na masę bardzo ważnym elementem jest ułożenie odpowiedniego planu treningowego. Powinniśmy wykonywać trzy lub cztery serie ćwiczeń po piętnaście powtórzeń z większym ciężarem. Bez solidnego treningu nie możemy liczyć na pojawienie się oczekiwanych efektów. Układając plan treningowy, powinniśmy brać pod uwagę takie elementy jak to, ile dni w tygodniu planujemy przeznaczyć na trening oraz ile czasu.

Continue Reading

Buzdykanek naziemny

functional-603550_1280

Buzdyganek naziemny jest raczej powszechnie znany jako tribulus terrestris. Jest to roślina, która znalazła szerokie zastosowanie w medycynie. Tribulus terrestris leczy takie przypadłości jak nadciśnienie, choroby układu krążenia. Pomaga się również uporać z problemami związanymi z zaburzeniami oddawania moczu.

Continue Reading

Wyciskanie żołnierskie

weights-652487_1280

Ćwiczenie barków jest bardzo ważnym elementem planu treningowego. Dzięki odpowiednio rozbudowanym barkom, nasze ramiona staną się szersze, będą też wyglądały o wiele masywniej. Trzeba pamiętać o tym, że barki biorą udział w wykonywaniu nawet najprostszych czynności domowych i codziennych, a dzięki temu, że będziemy je odpowiednio solidnie ćwiczyć, to czynności te staną się jeszcze prostsze. Trening barków bardzo często łączony jest z większymi partiami mięśniowymi, na przykład brzuchem.

Continue Reading

Jak pić ocet jabłkowy

diet-1161153_1920

Ocet jabłkowy jest naturalnym i bardzo zdrowym środkiem na odchudzanie. Wcale nie musimy wydawać mnóstwa pieniędzy na środki, które tylko pozornie mają pomóc nam w walce ze zbędnymi kilogramami. Ocet jabłkowy w bardzo prosty sposób możemy wykonać samemu w domu, bez wkładu dużej ilości pieniędzy, wystarczy tylko trochę czasu.

Continue Reading

Trening obwodowy w domu

weights-642573_1920

Wśród osób prowadzących zdrowy styl życia bardzo dużą popularnością cieszą się treningi na zasadzie full body workout (trening całego ciała) a także HIIT. Są to treningi, które w bardzo skuteczny sposób poprawiają nie tylko wygląd naszego ciała, ale również przyczyniają się do poprawienia kondycji, znacznego zwiększenia sprawności a także koordynacji.

Continue Reading