Dla początkujących biegaczy najlepszy marszobieg

tape-403590_1920

Chcąc zacząć biegać trzeba przygotować się na to, że zanim dojdziemy do umiejętności dłuższego biegu, musimy długo trenować. Na początek najlepiej zacząć od tak zwanego marszobiegu, czyli marszu połączonego z bieganiem. Dobrze jest też wiedzieć, jakie są nasze możliwości kondycyjne. Jeśli chcecie się przekonać to wystarczy zacząć biec w średnim tempie i zobaczyć jak długo się wytrzyma. Nie można jednak pozwolić, żeby trudno się oddychało. Dopóki biegniemy i bezproblemowo oddychamy to jest okay. Jeśli za pierwszym biegiem wytrzymamy dziesięć minut biegu to jest rewelacyjnie. Sam marszobieg najlepiej podzielić na minutowe części. Dla zaczynających bieganie proponuje się minutę biegania na kilka minut marszu, najlepiej na siedem. Potem zmniejsza się czas marszu a zwiększa czas biegania. Naprzemienne serie biegania z marszem pozwolą doskonale dotlenić organizm, zachować równowagę oddechową no i przede wszystkim czerpać z tego radość a nie zmęczyć się aż do duszności płucnej. Im dłużej potem biegniemy tym krócej powinniśmy maszerować. Po kilkunastu tygodniach treningu dojdziemy do poziomu, w którym będzie można zupełnie wyeliminować marsz i tylko i wyłącznie biegać.

You may also like

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *